Żłobek Miejski
w Legionowie

Jakie warzywa jeść zimą?
Jakie warzywa jeść zimą? Odpowiedzi na to pytanie możemy szukać według kilku kluczy.



Po pierwsze, korzystając z dostępnej nam naukowej wiedzy na temat składników odżywczych, których potrzebujemy zimą, oraz ich źródeł.

Witaminy
- Zimą organizm potrzebuje specjalnego zestawu witamin oraz odpowiedniej ilości kalorii.
Na pewno przyda nam się solidna dawka witaminy C, która chroni przed infekcjami i wspomaga leczenie depresji oraz wzmacnia układ odpornościowy. Najwięcej tej witaminy znajdziemy w czerwonej papryce, brukselce, zielonej papryce, kalafiorze, szpinaku i czerwonej kapuście.

- Bardzo ważna zimą jest pielęgnacja skóry. Dzięki witaminom A i E skóra nie przesusza się i szybko się regeneruje. Witamina E wzmacnia pracę witaminy A i chroni ją przed utlenianiem. Ich źródłem są marchew, pomidory, brokuły i rzodkiewka, szpinak, kapusta, brokuły i brukselka. W szpinaku i grochu znajdziemy witaminę B2, dzięki której nie będą nam pękały kąciki ust. Na zimowe przemęczenie i osłabienie przyda nam się także witamina B1 z warzyw strączkowych. Działającej antydepresyjnie witaminy B2-ryboflawiny dostarczą nam brokuły. Zimą organizm w naturalny sposób przybiera na wadze, dlatego warto zadbać o to, aby w naszym menu znalazła się witamina B3 lub PP, które regulują przemianę materii. Dostarczą nam jej, uwaga, uwaga: ziemniaki i warzywa strączkowe.